Plan B

Endelig kan jeg fortelle dere om plan B når det kommer til min nye valp. Etter at jeg ikke fikk valp hos Jeanette som har Deepeyes kennel da det ikke kom nok tisper til meg, tok jeg kontakt med Ann-Sofie ved Vickulas kennel i Sverige (jeg fikk besøke henne da jeg var i Sverige på ferie i Mai). Hun skulle parre en tispe som jeg syntes så veldig fin ut på bilder og hørtes ut som en bra hund utifra MH og det som var skrevet om henne på hjemmesiden. Desverre gikk hun tom i fjor vår, men skulle parres igjen til høsten med en annen hannhund. Men det gikk heller ikke. I mellomtiden hadde jeg hatt litt kontakt med andre oppdrettere. Jeg tror egentlig jeg kom helt til plan G eller kanskje enda lengre før det endelig gikk i boks.

Det ble på en måte den originale plan B. Det er nemlig samme tispe som var plan B som er blitt parret igjen, men med en annen hannhund. Endelig klaffet det og hun ble drektig.  I går ble de født. 4 tisper og 4 hannhunder, og en av tispene skal bli min.

Mor til valpene heter Korad SEUCH Vickulas Piraya. Hun er oppflyttet til Elite spor og har en første premie i lydighet klasse 2. HD A,  ED 0-0, patella ua. Hun har også gjort en fin MH som kan sees her.

         

Hannhunden heter Outback-Workaholic’s HallsCreek VIP. Han har en første pris i lydighetsklasse 1. Han trenes også i spor. Han har fått CK og Res Cacib på utstilling. HD B/A, ED 0-0 og patella ua. Han har også gått en veldig fin MH som kan sees her. Jeg syns hans linjer er veldig spennende, da han kommer fra en kennel i Luxembourg jeg lenge har fulgt med på. Jeg liker mange av deres hunder.

     

Planen for valpen er litt en prøveklut nummer 2. Jeg tror det kan bli noe helt annet å trene med en Kelpie enn med en Papillon. Men det blir nok noe av det samme som Blondie. Agility og lydighet blir det ihvertfall. Utstilling også. Tanken er også å teste spor og rundering, også får vi se hva jeg liker best med en hund som gjerne liker alt mye bedre 🙂 Blondie har jo også fått prøve seg litt på rundering i det siste, og både hun og jeg syns det er kjempe moro 🙂 Men først skal hun bare komme hjem, og vi skal bli kjent, og vi skal sosialisere, miljøtrene og bygge opp grunnlaget for en velfungerende hund 🙂

Forrige innlegg
Neste innlegg
Legg igjen en kommentar

10 kommentarer

  1. Anette

     /  17. juli 2013

    så gøy 😀 gleder meg jeg 😉

    Svar
    • Marie

       /  17. juli 2013

      Hihi, takk! Så koselig at du gleder deg til at JEG skal få valp 😀

      Svar
  2. Spennende. Og endelig! Gratulerer. 🙂

    Svar
  3. Nu så har jag kommit till din blogg 🙂 Blir skoj att följa er här!

    Svar
    • Marie

       /  22. juli 2013

      Så hyggelig 🙂 Ja, her blir det spennende fremover!

      Svar
  4. TonjeM

     /  22. juli 2013

    Å så glad jeg ble Marie! (Så ikke denne før nå, så litt treg – men det er ferie!) Dette med å bruke halve alfabetet i kelpie-planer er visst ganske typisk. Og komisk at tidligere forkastede planer, allikevel kan poppe opp. Akkurat som hos deg, Shy var en plan E som plutselig dukket opp mens vi holdt på med plan G..

    Nå er jeg spent på hva du synes om en liten kelpie-terrorist altså. Ser jo kjempebra ut – gratulerer en masse!

    Svar
    • Marie

       /  22. juli 2013

      Ja, jeg har hørt om mange andre som kom langt ut i alfabetet før det endelig ble noe, så det holdt motet mitt litt oppe 🙂 Tusen takk 😀

      Svar
  5. Gratulerer 🙂

    Svar
  6. Gratulerer

    Svar

Legg igjen en kommentar